Monday, November 1, 2010

aku manusia dayus

aku tahu apa yang aku harus lakukan untuk elak dari masalah yang datang berjela jela
tapi aku ni angkuh, egois, sombong
tidak juga mengalah walau dihempap dipukul disakiti

jika kita sudah lama tidak menuntutnya, makin berjauhanlah kita. makin bertangguhlah sampai menerima balasanNya.
kau harus reverse dan sambung berjalan di jalan yang bukan jalan mati.

konon kau setia. namaNya kau sebut2.
tapi apa kau tahu?
kau tak layak menyebutnya lagi sehingga kau tahu tugas kau.

bila aku lemah, barulah aku dapat membuka mata aku. barulah aku dapat berfikir.
dayus rupanya aku ni.

2 comments:

  1. BACA APA YANG AWAK TULIS TU BETUL BETUL !

    ReplyDelete
  2. i tak tahulah kenapa u terasa sgt. tp yg i tahu dlm post ni seratus peratus ttg diri i shj walau i tulis kita kau aku.

    ReplyDelete